Whatsapp Whatsapp
Telefon Hemen Ara

PRP

PRP Nedir?

Trombosit bakımından zengin bir tedavi olan PRP kişinin kendisinden alınan kan hücrelerinin işlemler görerek onarılması gereken dokulara tekrar enjeksiyon edilmesi işlemidir. Kas ve dokuların iyileşmesini hızlandırmak, saç dökülmesi gibi sorunların giderilmesi için PRP nedir sorusu cevap bulmakta ve günümüzde kullanılan etkili tedavi yöntemlerindendir.

PRP Tedavisi Nasıl Yapılır?

Uygulama genel olarak 30-40 dakika gibi bir sürede tamamlanır. Hastanın kanı tüpte toplanılarak trombosit gibi bileşenlere ayrılarak işlenmesiyle başlar. Kişilerden alınan kanların enjeksiyon yoluyla onarılması gereken dokulara basit bir şekilde tedavisi demektir. Nereye uygulama yapılması gerekliyse tedavi yöntemi o şekilde değişiklik göstermektedir ve doğal olarak PRP fiyatları da farklılık göstermektedir.

PRP Neden Uygulanır?

Genel olarak tedavi yöntemi hasarlı dokuların iyileşmesini hızlandırmak ve iltihaplanmayı azaltmak için kullanılır. Doku iyileşmesini hızlandırmak, saç dökülmesini sona erdirmek, trombosit fazlalaşmasını sağlamak amacıyla güvenilir bir yöntemdir ve bu amaçlar doğrultusunda başarılı bir tedavidir.

PRP Başka Kişilere Uygulanabilir mi?

Kişinin kendisine uygulanmasının yanı sıra başka kişilere de uygulanabilir bir özelliğe sahiptir. Başka kişilere uygulanmasının avantajı da AİDS ve hepatit gibi hastalıklara yakalanma riski ortadan kaldırılmış olur. Kişiler uygulama sırasında mutlaka birkaç dakika içinde uygulama yapılması gerektiğini de bilmelidir ki daha sonra etkisini yavaş yavaş yitirecektir.

PRP Kaç Kez ve Nasıl Uygulanır?

Uygulamanın kaç kez yapılması gerektiği ile ilgili mutlaka uzman kişiye danışılması önemli olduğu gibi kesin bir bilgi de yoktur. Bazı kişilerde tek uygulama yeterli olurken bazı kişilerde 2-3 kez tekrarlanması gerekli olabilir. PRP nedir sorusuna cevap olarak birkaç şekilde uygulanması ve steril şartlarda yapılması önemlidir. En sık kullanılan uygulama şekli hasarlı olan bölgeye enjeksiyon şeklinde yapılmasıdır.

PRP Hangi Hastalıklarda Etkilidir?

Tedavi yöntemi olan uygulama birkaç şekilde ve farklı hastalıkların tedavilerinde etkili olan bir uygulamadır. PRP nedir? Sorusuna plastik cerrahi, ortopedi ve genel cerrahinin alanlarındaki hastalıklarda kullanılan tedavi yöntemidir. Hangi hastalıkta uygulama yapılacaksa PRP fiyatları da ona göre belirlenecektir.

PRP Kök Hücre Tedavisi midir?

Tedavi uzmanların görüşlerine göre ve PRP nedir diye soru işaretlerine kök hücre tedavisi değildir diye yanıt vermek doğrudur. Süreci başlatan trombosit sayısı çoğaltılır. Ciltte onarılması gereken hücreleri yapılandırarak iyileşmesini sağlamaktadır ama bir kök hücre tedavisi değildir. Kök hücre tedavisi olmadığından dolayı da PRP fiyatları da kök hücre tedavisinden farklıdır.

PRP Nasıl Elde Edilir?

Kişinin kendi kanı dışında başka hiçbir madde içermeyen tedavi yöntemi için öncelikle PRP nedir sorusuna kesinlikle bir ilaç değildir cevabını vermek gereklidir. Etki olarak onarılması gereken bölgeye sadece etki eder ve çevre dokulara zararı ya da etkisi olmaz. Elde edilen madde sadece kişinin kendi kanıdır. Kişinin kendi kanıyla yapılan bir tedavi olmasından dolayı ve farklı bir madde içermediğinden PRP fiyatları da o şekilde değerlendirilir.

PRP Tedavisinin Sonuçları Ne Zaman Görülür?

Tedavinin uygulanma amacı cildin yenilenmesi esasına dayanmaktadır. Genelde tedavinin sonuçlarını hasta 2-3 seans sonra görmektedir. Hangi bölgeye yapılacağına göre etkileri değişiklik gösterirken PRP fiyatları açısından da değişiklikler oluşur ve etkilerinin süreleri de farklılaşır.

PRP Uygulandıktan Sonra Ne Yapmalıyım?

Cilde uygulanan enjeksiyonlar sonrası rahatlama sağlanması açısından buz uygulaması uzman hekim tarafından tavsiye edilerek parasetamol içeren ağrı kesiciler kullanılabilir. Basit egzersizler yapılarak ağır sporlardan kaçınılmalıdır. Mutlaka işlemler bittikten sonra süreç hakkında neler yapılması gerektiği hakkında bilgi alınmalı ayrıca uygulama öncesinde PRP fiyatları ile ilgili net bilgiler öğrenilmelidir.

PRP Uygulamasının Komplikasyonları ve Yan Etkileri Var mıdır?

Düşük oranda da olsa her estetik işlemde olduğu gibi PRP nedir sorusu ile gelen morluk ve şişlik gibi yan etkiler geçici olarak görülmektedir. Oluşan geçici yan etkiler buz uygulaması ve ağrı kesiciler yardımıyla azaltılabilir, birkaç gün içinde geçebilir. Kişinin kendi kanıyla yapılan bir işlem olmasından kaynaklı olarak alerjik bir reaksiyon göstermez.

PRP İşleminden Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?

Cildin yenilenmesini sağlayan ve uygulama yapılan bölgeye göre PRP fiyatları değişiklik gösteren tedavi yöntemi sonrası herhangi bir bakım ya da dikkat edilmesi gereken pek nokta yoktur. Özellikle uzman tavsiyelerine uyulması gerekirken sadece düzenli güneş koruyucu kullanılması ve aynı gün duş alınmaması gereklidir. PRP nedir ise zahmetsiz bir tedavidir ve oldukça pratik bir cilt yenileme estetik uygulamasıdır.

PRP Saç Tedavisi Ne Zaman Uygulanır?

Kişilerin farklı nedenlere bağlı olarak saç dökülmesi yaşaması günlük 100 tel gibi normal kabul edilebilir. Daha fazla meydana gelen saç dökülmesi için etkili bir çözüm olan tedavi yöntemi kolaylıkla kişinin kendi alınarak gerçekleştirilebilir. Saç mezoterapisi ile birlikte bu tedavi yöntemi uygulanabilir ama PRP fiyatları farklı olacağından dolayı mutlaka önceden bilgi alınması gereklidir.

PRP Fiyatları Nedir 2021

Kullanılan yöntem ve uygulama yapılan merkeze göre PRP fiyatları 2021 değişiklik gösterirken mutlaka uzman hekim tarafından uygulanması gereken yöntem belirlenmelidir. Kişinin tedavi öncesinde uzman hekim tarafından muayene edilmesi hem tedavinin doğru şekilde seyretmesini hem de PRP fiyatları hakkında belirleyici olmasını sağlayacaktır. PRP fiyatları 2021 üzerinde en çok etkili olan ise hastanın genetik durumu ve cilt tipidir.